۵ مهارت فروش که در هر شرایطی به موفقیت فروش کمک می‌کند

مهارت فروش

شاید بارها شنیده باشید که « فروش سنتی از بین رفته است …»، « فروش دیگر مثل قبل نیست …» یا « چطور در دوران بحران بفروشیم» و … در دنیای فروش مجازی، بسیاری از افراد فروش سنتی را فراموش‌شده تلقی می‌کنند؛ اما آنچه که به تجربه ثابت شده، این است که در هر شرایطی تمرکز بر مهارت فروش و اصول اساسی فروش همچنان اهمیت دارد و منشا اثر است.

واقعیت این است که رعایت اصول اساسی فروش که در هر شرایطی می‌تواند به موفقت نیروهای فروش کمک کند. اگر شما هم اصولی که در ادامه این یادداشت به آنها اشاره کرده‌ایم را رعایت کنید، می‌توانید در هر وضعیتی به موفقیت‌تان در فروش امیدوار باشید.

اولین مهارت فروش ؛ شناخت خود

فروشنده‌های حرفه‌ای محصولاتشان را به خوبی می‌شناسند . مزایا و ویژگی‌های آنها را و ارزش آن برای مشتری را می‌دانند . بهترین فروشنده‌ها به همین میزان خودشان را می‌شناسند و نسبت به توانایی‌های خود آگاهی دارند. این افراد از نحوه تعامل خود با دیگران اگاه هستند و نقاط قوت و ضعف خودشان را می‌شناسند. فروشنده‌های حرفه‌ای مراقب هستند که خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل معرفی کنند؛ چرا که قضاوت دیگران در مورد آنها، کلید کسب اعتماد و دستیابی به موفقیت در شرایط سخت است.

دومین مهارت فروش ؛ دیگران را درک کنید

ذهنیت فروش خود را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که توانایی درک مشتری احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد. خوشمزه‌ترین نان دنیا را هم اگر به کسی که مشکل گلوتن دارد عرضه کنید، فروخته نمی‌شود . فروشندگان حرفه ای با کنجکاوی و علاقه ذاتی خود به مشتریان در جهت رسیدن به اهداف شان و حل مشکلاتشان کمک می کنند . وقتی شرایط سخت شده باشد ، همراهی و درک بیشتر مشتریان می تواند احتمال موفقیت را در فروش افزایش دهد.

سومین مهارت فروش ؛ مدل برد- برد

معاملات یک طرفه  از شما یک فروشنده خوب نمی‌سازد. فروشندگان حرفه‌ای دنبال سومندی متقابل هستند. همواره در معاملات بررسی نمایید که آیا سود دو طرفه هست؟  آیا با این فروش مشکلی از مشتری حل می‌شود؟ بخاطر داشته باشید که معامله یک طرفه یک رابطه کوتاه مدت است و اگر به آن راضی شوید عملا رابطه طولانی مدت را از دست خواهید داد.

چهارمین مهارت فروش: مذاکره

حتی در شرایط عادی در فروش ممکن است تعداد زیادی از معاملات و فروش از دست برود یا نهایی نشود . در شرایط سخت و بحران این موضوع بیشتر هم می‌شود و مشتریان انعطاف ناپذیرتر به نظر می‌رسند. بنابراین استراتژی مناسب در این شرایط، مذاکره موفق بیشتر و انعطاف پذیری بیشتر در فروش است . پس شرایط را برای مشتری با پیشنهاد منعطف‌تر تسهیل کنید تا همچنان شریک تجاری با هم بمانید. به‌دنبال نقاط مشترک با مشتری باشید، از هر تجربه بیاموزید و استراتژی خودتان را طراحی کرده و در پیش بگیرید.

پنجمین مهارت فروش: تا نهایی سازی فروش پیگیری کنید

هرچقدر هم که در هدف‌گذاری فروش موفق عمل کرده باشید، باید بدانید که معامله تا زمانی که بسته نشود انجام نشده است، پس تعهدات شفاهی یا قول‌های گفتاری عمدتا اجرایی نیستند. در شرایط عادی افراد ریسک بیشتری می‌کنند و می شود به گفته‌هایشان اعتماد بیشتری داشت. اما در زمان های بحران و سخت، فروشندگان باید هوشیار باشند، چراکه در لحظه ممکن است همه چیز تغییر کند. بنابراین باید از نزدیک با مشتری در ارتبط باشید و تا نهایی شدن معامله، پیگیری کنید.

برچسب ها :