برنامه های وفاداری مشتریان برای کسب و کارهای کوچک

برنامه های وفاداری مشتریان

مشتری‌ها به دنبال بهترین قیمت هستند و برای کسب و کارهای کوچک، در نظر گرفتن حاشیه سود منطقی و در عین حال راضی نگه‌داشتن مشتری آسان نیست. واقعیت این است که برنامه های وفاداری مشتریان هم هزینه اضافه‌ای را به کسب و کارها تحمیل می‌کنند و وقتی پای تجارت کوچک در میان باشد، حتی اضافه شدن هزینه‌های اندک هم می‌تواند دردسرساز شود.

کارت‌های پانچ شده

برخی از شرکت‌ها یک کارت را در اختیار متشریانشان قرار می‌دهند و با هر بار خرید آن را پانج می‌کنند. بعد از رسیدن تعداد سوراخ‌های روی کارت به عدد گفته شده، مشتری از پاداشی که انتظارش را می‌کشید بهره‌مند می‌شود. شما می‌توانید پانچ را با طرح لوگو یا هر طرح دلخواه دیگری هم سفارش دهید تا مشتری تنها در فروشگاه شما امکان پانچ کردن کارتش را داشته باشد.

ایمیل مارکتینگ

دریافت ایمیل مشتریان و ارسال اخبار، برنامه‌ها و تخفیف‌ها برای او، یک راه دیگر ماندگار کردن مشتری در کسب و کارتان است. البته به شرط آنکه به‌واسطه نوع کسب و کارتان با آدم‌هایی سر و کار داشته باشید که ایمیل‌هایشان را مرتب چک می‌کنند و با بی‌توجهی به این اصل، وقت و انرژی و سرمایه‌تان را هدر ندهید. پس اگر به دنبال افزایش وفاداری مشتریان هستید،‌ همین ابزارهای ساده را هم جدی بگیرید.

تست رایگان

اگر قرار است محصولات تازه‌ای را به بازار عرضه کنید، می‌توانید یک جلسه تست رایگان را برگزار کنید. با مشتری‌های وفادارتان تماس بگیرید و برای یک روز خاص با آنها قرار بگذراید. این مهمانی خودمانی هم آنها را وفادار می‌کند و هم فرصت به اشتراک گذاشته شدن در شبکه‌های اجتماعی و نقل شدن در گروه‌های دوستی را فراهم می‌کند. مشارکت دادن آنها در طرح‌های مختلف به وفادارسازی بیشتر مشتریان کمک می‌کند.

برنامه‌های مشارکتی

با برندها و کسب و کارهای دیگر برنامه مشترک برگزار کنید، اسپانسر رویدادهایی شوید که مخاطب شما آنها را پیگیری می‌کند و رویدادهای مشترکی را با کسب و کارهای دیگر برگزار کنید. اما یادتان نرود که اعتبار آن کسب و کار، حضور مشتریان بالقوه در آن رویدادها و توان آن مجموعه برای برجسته جلوه دادن نام برند شما اهمیت زیادی دارد. اسپانسر شدن و برگزاری رویدادهای مختلف هزینه‌بر است؛ پس مراقب باشید که پولتان را در جای درست هزینه کنید.

برنامه های وفاداری مشتریان

برنامه‌های وفاداری مشتریان برای روزهای خاص

اگر مشتریانتان را بشناسید و بانک اطلاعاتی خوبی درموردشان ساخته باشید، می‌توانید وفاداری‌شان را با برنامه‌های خاص بیشتر کنید. فرستادن یک کارت تخفیف در روز تولد نسبت به پیامک تخفیف در این روز احساس بهتری را ایجاد می‌کند.

اگر رستوران دارید، به مشتری‌تان بگویید که در شب سالگرد ازدواجش می‌تواند مهمان شما باشد و اگر مرکز ماساژ هستید به او بگویید که می‌تواند در روز تولدش مهمان حمام ترکی و اسپا و ماساژ شما باشد. برای خوشحال کردن مشتری در  روزهای خاص خساست به خرج ندهید و بگذارید احساس خوب دیده شدن و مورد اهمیت واقع شدن را پیدا کند.

ویژه‌ترین برنامه های وفاداری مشتریان

قرار نیست همیشه با تخفیف‌های روز تولد و جایزه‌های گران قیمت مشتریان وفادارتان را خوشحال کنید و برنامه های وفاداری مشتریان را به چنین طرح‌هایی محدود کنید. برای مثال برنامه‌ریزی یک دوره آموزشی حرفه‌ای برای خریداران یک قهوه خاص، ارزشمندتر از تخفیبف ۳۰ درصدی برای خرید آن قهوه به نظر می‌رسد. پس همه چیز را به تخفیف‌های مادی خلاصه نکنید و به مشتریانتان فرصت دهید که در کنار برند شما لحظه‌های خوبی را بسازند.

همراه کردن مشتریان

به مشتریان وفادارتان بگویید که اگر با یک مشتری وفادار دیگر همراه شوند، از مزایای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. برای مثال می‌توانید پانچ‌کارت‌های با طرح‌های مکمل را در اختیارشان قرار دهید و بگویید که هر زمان هر دو کارت تعداد مشخصی پانچ را دریافت کرد، هر دو یا چند خریدار به هدیه ارزشمندتری دست پیدا می‌کنند. یادتان نرود که برنامه‌های وفادارسازی مشتریان، اولین قدم برای مشتری‌یابی و جذب مشتری جدید نیستند! بلکه در مسیر فروش می‌توانند به رشد کسب و کار شما کمک کنند.

نظرسنجی

برای غنی کردن بانک اطلاعاتی‌تان و ارائه خدمات هدفمند، بعد از اثبات وفاداری مشتریان برایشان لینک نظرسنجی را پیامک کنید. این کار را بعد از دلیوری محصول هم می‌توانید انجام دهید و با این روش به مشتری نشان دهید که رضایتش از خرید برایتان مهم است. نظر سنجی تنها یک راه وفادارسازی مشتریان نیست، بلکه دریافت پاسخ‌های درست از طریق آن یکی از نتایج برنامه های وفاداری مشتریان است.

 

منبع: هاب اسپات

برچسب ها :