با رعایت این نکات از خوانده شدن ایمیل فروش خود مطمئن شوید

خوانده شدن ایمیل فروش

خوانده شدن ایمیل فروش می‌تواند شما را یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر کند. شما هم مثل همه فروشنده‌ها خوب می‌دانید که فتح صندوق دریافت ایمیل‌ها، پایان راه نیست و باز شدن ایمیل، خوانده شدن آن و تاثیری که بر دریافت کننده می‌گذارد را نمی‌توانید بی‌اهمیت تلقی کنید. ایمیل‌هایی که ممکن است به صورت روزانه در اداره‌ها دریافت شود بطور میانگین به ۹۰ عدد می‌رسد، مشخصا این تعداد خیلی زیاد است اما مطمئن باشید افراد تاثیرگذار و تصمیم گیرنده‌ای که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؛ روزانه تعداد بسیار بیشتری ایمیل دریافت می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است که تعداد ایمیل‌های دریافتی مدیران و روئسا به صورت میانگین حدود ۲۰۰ است. حالا تصور کنید در کنار این‌ها پیامک‌ها، دایرکت‌ها و غیره هم وجود دارد بنابراین تقریبا غیر ممکن است که بتوانند به همه آن‌ها رسیدگی کنند. به همین دلیل آن‌ها فرصت کمی دارند تا بین باز کردن، حذف کردن و ذخیره کردن ایمیل برای بعد تصمیم بگیرند. برای اینکه ایمیل مشتری‌یابی و فروش ما باز شود، باید از سایرین متمایز باشد تا بتواند میان تعداد زیادی از ایمیل‌های دیگر به چشم آمده و فرد را ترغیب به کلیک کردن کند. خوانده شدن ایمیل فروش از اهداف اصلی شما در ارسال بازاریابی ایمیلی است و باید برای محقق شدن آن تلاش کنید.

ایمیل‌های آشنا

فرض کنید در حال سروسامان دادن به صندوق ورودی‌تان هستید، ایمیل از طرف کسی که می‌شناسید توجه شما را جلب می‌کند، فکر می‌کنید واکنش بعدی شما به این ایمیل چه خواهد بود؟ جز اینکه آن را باز خواهید کرد!

هرچه مشتری شما بیشتر با اسم شما، برند یا شرکتتان آشنا باشد احتمال اینکه ایمیل شما را باز کند بیشتر خواهد شد، به همین دلیل ایجاد ارتباط، تماس تلفنی، فرستادن دایرکت و برقراری ارتباط در فضای مجازی به ارسال ایمیل ارجحیت دارد، این کارها در اصل پیش‌زمینه برای شناساندن خود و در نهایت تضمینی برای باز شدن ایمیل‌هایتان خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است شما برایشان پیغام صوتی بگذارید، در لینکدین دنبالشان کنید و سپس برایشان ایمیلی ارسال کنید، این اقدامات سه گانه در ایجاد آشنایی تاثیر داشته به سزایی دارد.

موضوع: این ایمیل را باز کن

موضوع ایمیل شما باید به صورتی باشد که انگار دارد فریاد می‌زند «کلیک کن، این پیام را باز کن!» بخش موضوع (subject) ایمیل می‌تواند مهم‌ترین کلید برای باز شدن آن پست الکترونیکی باشد؛ اما متاسفانه بیشتری ایمیل‌های مشتری‌یابی در این زمینه موفق نبوده‌اند، چیز چشم‌گیری نداشته و یا کامل نیستند. حتی به جرات می‌توان گفت بسیاری از آن‌ها فریاد می‌زنند «مرا حذف کن!». می‌بینید؟ به همین سادگی می‌توانید به هدف اصلی‌تان که خوانده شدن ایمیل فروش فاصله بگیرید.

خوانده شدن ایمیل فروش

موضوع طولانی

داده‌های به دست آمده از منابع مختلف نشان داده‌است که موضوع‌های کوتاه نسبت به موضوع طولانی بهتر جواب می‌دهد. در حقیقت یک موضوع ایمیل طولانی باعث می‌شود مغز مشتری به وقت بیشتر نیز داشته باشد تا از آن سر در بیاورد، همین مسئله باعث می‌شود که در زمان کوتاهی که برای تصمیم‌گیری دارد شما را حذف کند.

موضوع‌های طولانی در موبایل هم باعث ایجاد مشکل می‌شود. تخمین زده شده‌است که حدود ۵۰ درصد ایمیل‌ها با موبایل باز می‌شود. موبایل صفحه کوچکی دارد بنابراین تنها بخش کوچکی از موضوع ایمیل قابل مشاهده خواهد بود. اگر تعداد کاراکتر موجود در موضوع شما از ۵۰ حرف بیشتر شود شانس باز شدن ایمیل شما هم کمتر خواهد شد.

بنابراین بهتر است موضوع ایمیل مشتری‌یابی خود را کوتاه و در حد سه تا شش کلمه یا ۴۰ تا ۵۰ کاراکتر (با احتساب فاصله) انتخاب کنید. اگر ایمیل شما حاوی ویدیو است بهتر است کلمه (ویدیو) را در بخش موضوع ذکر کنید، آمار نشان می‌دهد این کار باعث می‌شود احتمال باز شدن ایمیل شما هشت برابر شود.

سوال؛ مانعی برای خوانده شدن ایمیل فروش

تقریبا همه تحقیقاتی که در زمینه بررسی انواع موضوعات ایمیل انجام شده‌است نشان می‌دهد که استفاده از یک سوال در کادر موضوع ایمیل شما را به سرعت به سمت حذف شدن توسط مخاطب سوق می‌دهد و مانعی جدی بر سر راه خوانده شدن ایمیل فروش تلقی می‌شود. اگرچه ممکن است زمانی شدیدا به این نیاز داشته باشید که در بخش موضوع سوالی را مطرح کنید در این زمان لازم است از گذاشتن علامت سوال خودداری کنید. بهتر است از جملات خبری برای نوشتن موضوع ایمیل خود استفاده کنید.

کلی نویسی

تجربه نشان داده‌است جملات کلی و شخصی سازی نشده کسل کننده هستند، شما می‌خواهید به یکی از بلند مرتبه‌ترین افراد شرکتی ایمیل بزنید یا حتی کسی که مدت زیادی به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با او بودید، خیلی از رقبای شما هم دنبال فرصتی برای همین کار هستند. بنابراین این فرد تعداد با تعداد بسیار زیادی ایمیل روبرو است، انتخاب یک عنوان موضوع کلیشه‌ای باعث می‌شود ایمیل شما سریعا به زباله‌دان منتقل شود. اگر خوانده شدن ایمیل فروش برای شما اهمیت دارد، باید به این جزئیات هم توجه کنید.

موضوع را به گونه‌ای انتخاب کنید که به چالش‌هایی که مشتری شما در حال حاضر با آن‌ها روبرو است، نزدیک باشد یا می‌توانید از جدیدترین موفقیت آن‌ها یا چیزی که می‌دانید به آن افتخار می‌کنند؛ تعریف کنید. برای فردی که در حوزه فروش فعالیت داشته و کتاب‌هایی در این زمینه نوشته است یا تدریس می‌کند بدون شک عنوان کردن جمله‌ای که ثابت کند کارهایش را دنبال می‌کنید و کتاب‌هایش را خوانده‌اید یا در جریان انتشارشان هستید؛ در این زمنیه کمک زیادی به شما می‌کند. به این نتیجه رسیدیم که بهتر است موضوع خود را به گونه‌ای بنویسید که به مشتری مربوط باشد، پس قبل از ایمیل زدن کمی وقت بگذارید تا درباره مشتری تحقیق کنید.

حقیقت این است که متاسفانه یک قالب کلی برای نوشتن یک ایمیل عالی و بدون نقص وجود ندارد، نکته‌ای که در یک موقعیت و درباره یک مشتری خوب عمل می‌کند ممکن است برای مشتری دیگر کارآمد نباشد. به همین دلیل است که آزمون و خطا در این مورد، رمز موفقیت در نوشتن یک موضوع ایمیل مناسب است.
متاسفانه بسیاری از فروشندگان مرحله آزمون و امتحان را نادیده گرفته، موضوع را بدون هیچ پیش‌زمینه انتخاب کرده و ایمیل را به یک سیاهچاله می‌فرستند و هیچ‌گاه جوابی از ایمیل‌هایشان نمی‌گیرند. این دقیقا مثل این است که با چشم بسته دارت بازی کنید و امیدوار باشید که به مرکز هدف بزنید در ضمن در انتها هیچکس به شما نخواهد گفت که نتیجه پرتابتان چه بود.

با ارسال ایمیل‌های آزمایشی می‌توانید به مرور زمان یک الگوی مشخص پیدا کنید و بفهمید برای گروه‌‌های مختلف در نواحی مختلف با مشکلات متفاوت چه عناوین و ایمیل‌هایی کاربرد دارد.

با این اطلاعات قادر خواهید بود روی کلمات و مباحثی که بهترین بازخورد را برای شما به همراه داشته‌اند تمرکز بیشتری کرده و ایمیل‌های شما در میان سیل عظیمی از پیام‌های الکترونیکی مشتری‌یابی و فروش به چشم خواهد آمد. با رعایت همه این نکات ذکر شده ایمیل‌های فروش شما باز خواهد شد و شما نتیجه‌ای که از آن توقع دارید را به دست می‌‎آورید؛ در حالی که ایمیل‌های سایر رقیبان‌تان مستقیما به فولدر حذفیات یا سطل آشغال راه پیدا می‌کند.

 

منبع: Virtual Selling

برچسب ها :