راهنمای استخدام مدیر فروش تاثیرگذار و توانمند

استخدام مدیر فروش

درآمد مناسب و موفقیت در زمینه فروش در گرو استخدام نیروهای مناسب است. شاید آگهی دادن و انتظار برای مراجعه متقاضیان راحت‌ترین کار در زمان استخدام مدیر فروش باشد اما موثرترین روش انتخاب نیست؛ به ویژه اگر تنها روش مورد استفاده برای جذب نیرو باشد. برای ایجاد علاقه فوری و جذب کاندیداهای مناسب، توانمند و تاثیرگذار شرکت‌ها باید از انواع استراتژی‌ها و حتی ترکیبی از چند تاکتیک کمک بگیرند. در ادامه به پنج تاکتیک حرفه‌ای برای جذب و انتخاب مدیر فروش با استعداد و تاثیرگذار اشاره می‌کنیم.

کمک گرفتن از شبکه‌های فارغ التحصیلان

این شبکه برای شرکت‌هایی که به صورت مرتب نیروهای متوسط جذب می‌کنند بسیار کارایی دارد. برای استفاده بهینه از این موقعیت، با دانشگاه‌های مرتبط محلی که فارق التحصیلان آن در رشته‌های بازرگانی و فروش تحصیل و فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار کنید. برای ایجاد انگیزه و علاقه در موقعیت‌های شغلی آزادی که در حال حاضر دارید می‌توانید حتی با بخش‌های مشخص دانشگاه‌ها از جمله، بیزنس، بازاریابی و فروش هم ارتباط برقرار کنید. البته یادتان نرود که استخدام مدیر فروش توانمند پایان راه نیست و در همه دوره‌های فعالیت باید آموزش مدیران فروش را مورد توجه قرار دهید.

برگزاری رویدادهای خصوصی استخدام

به جای اینکه در رویدادهای عمومی با سایر شرکت‌ها رقابت کنید، سعی کنید رویداد خودتان را ترتیب دهید و هرچه سریعتر به نتیجه برسید. این که شما یک رویداد را میزبانی کنید این امکان را به شما می‌دهد که به جای صرف وقت زیادی برای مصاحبه و بررسی مورد به مورد هر متقاضی، یک روزه با چند کاندید ملاقات و مصاحبه کنید یا حتی بسته به روند استخدامتان همان روز پیشنهادات کاری خود را به کاندید مورد نظرتان ارائه کنید. این کار علاوه براینکه که می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند باعث می‌شود تنها افرادی که به صورت خاص به فعالیت در سازمان شما علاقه‌مند هستند حضور پیدا کنند.

اگر قبلا از منابعی مانند آگهی در شبکه اجتماعی و پایگاه ارسال رزومه استفاده کردید می‌توانید به صورت مستقیم در مورد این رویداد اطلاع‌رسانی کنید. بسیاری از سازمان‌ها، رویداد را در سازمان خودشان برگزار می‌کنند، با اینکار علاوه براینکه در هزینه اجاره سالن صرفه‌جویی می‌شود، داوطلبان هم این شانس را پیدا می‌کنند که با محیط کار احتمالی آینده‌‌شان آشنایی پیدا کنند. در جریان برگزاری این رویداد با تیم منابع انسانی سازمانتان هماهنگ باشید تا رویداد به بهترین نحو برگزار شده و پیگیری‌های بعدی و سایر اقدامات به خوبی انجام شود.

مدیر فروش تاثیرگذار

دانلود PDF

ارسال لینک دانلود به :

استخدام از طریق پایگاه داده داخلی

اگر سازمان شما دارای سیستم ردیابی کارجویان داخلی (ATS) است، شما صاحب یک گنج بالقوه هستید. همانطور که به صورت مرتب CRM خود را به‌روزرسانی کرده و به مشتریان خود ایمیل‌ می‌زنید، به صورت مرتب، از طریق سیستم ردیابی کارجویان هم می‌توانید با متقاضیان پیشین به راحتی ارتباط برقرار کنید. متقاضیانی که برای موقعیت شغلی قبلی انتخاب نشده‌اند ممکن است بهترین گزینه برای فرصت شغلی جدید باشند.

 همکاری با سازمان‌های استخدامی

برای تکمیل و تسریع روند انتخاب و استخدام مدیر فروش در نظر داشته باشید که با یک شرکت متخصص استخدام مشارکت کنید. شرکت‌های حرفه‌ای در این کار می‌توانند به سرعت با متقاضیان برتر ارتباط برقرار کرده، کیفیت و سرعت استخدام را به صورت موثری ارتقا دهند. به یاد داشته باشید، پیش از همکاری و انتخاب شرکت استخدامی مورد نظرتان نه فقط از قیمت، بلکه از روند استخدام، قابلیت‌های تکنولوژیکی و سوابق کلی آن‌ها هم سوال کنید.

استخدام مدیر فروش در لینکدین

استخدام مدیر فروش در لینکدین

این شبکه در بیش از ۲۰۰ کشور مختلف جهان، ۲۵۰ میلیون کاربر دارد. این بدین معنی است که مدیران می‌توانند نیروهای با استعداد و واجد شرایط را با استفاده از سیستم پیام‌رسانی و ارجاع این شبکه، جذب کند. اگر تاکنون از فعالیت در لینکدین غافل شدید، هنوز برای شما دیر نیست؛ حالا زمان آن رسیده که در گروه‌های مختلف عضو شده و ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید می‌توانید عملکرد رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید یا حتی کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را جستجو کنید. اگر عضو انجمن‌های حرفه‌ای هستید به دنبال گروه‌های مرتبط بگردید.

برای به حداکثر رساندن دسترسی خود، به دنبال گروه‌های فعال باشید (ببینید که اعضا در چه بازه‌های زمانی پست می‌گذارند و کدامشان فعال‌تر هستند). به عنوان عضو یک گروه در لینکدین شما می‌توانید به صورت رایگان برای سایر اعضا پیام بفرستید، این کار به شما این امکان را می‌دهد که شبکه ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید. همچنین اگر بخواهید می‌توانید یک موقعیت شغلی آزاد و جدید در سازمانتان را به صورت رایگان اعلام کنید.

افزودن چند مورد از این روش‌ها باعث بهبود روش‌های فعلی استخدامی شما می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که زمان استخدام مدیر فروش به راحتی می‌توانید به رزومه و صفحه لینکدین فرد مراجعه کنید و از فعالیت‌های سابق او هیجان زده شوید. در بسیاری از رزومه‌های آنلاین کاندیداها، نکات هشدار دهنده‌ای پنهان شده‌است که حتی می‌تواند پیش از جلسه مصاحبه باعث حذف آن‌ها شود. پس اگر قصد استخدام از طریق لینکدین را دارید به این پنج نکته توجه کنید.

نبود معیارهای عملکرد

این مورد به سادگی قابل مشاهده‌است. اگرچه بسیاری از مدیران، داده‌ای از فعالیت‌های گذشته‌شان را به صورت کمی در رزومه خود وارد نمی‌کنند. اگرچه اینکار می‌تواند کاملا سهوی باشد اما آیا عجیب نیست که یک مدیر خوب و لایق مهم‌ترین اطلاعاتی که مرکز فعالیت‌های او باشد را به این سادگی‌ها فراموش کند؟

داده‌های بی محتوا

یکی از داوطلبان اشاره کرده‌است که او و تیمش موفق شدند سال پیش تا دو میلیون دلار فروش داشته‌باشند؟ این فوق العاده است اما سهمیه ((quota هم مشخص است؟ پیش‌بینی‌ها چقدر بوده است؟ بنابراین نمی‌توان به تنهایی به داده‌ها و کمیت اکتفا کرد بلکه باید کل داستان را بدانید.

نداشتن پروفایل اجتماعی حرفه‌ای

مدیر فروشان امروزه باید در پروفایل اجتماعی آنلاین خود را به درستی مدیریت کنند. حداقل پروفایل لینکدین آن‌ها باید به روز باشند. در پروفایل آن‌ها به دنبال افراد مشترک باشید و کسانی که با کاندیداها در ارتباط هستند را بررسی کنید.

ببینید که آیا گذشته کاندیداها گواه محکمی بر توانمندی‌هایشان است و مدیران این مدیرفروش‌ها کار و نتایج آن‌ها را تایید می‌کنند؟

تاییدیه‌های معقول

تصدیق‌نامه‌های لینکدین را به دقت بخوانید، آیا به نظر می‌رسد که آیا تیم منابع انسانی ادیت شده‌است؟ گرفتن تصدیق نامه از افراد راحت است، چرا که بعضی با اینکه می‌دانند کاندید مورد نظر مدیر فروش خوبی نیست، به دلیل اینکه آدم خوبی است آن را تایید می‌کنند.
بار دیگری که به فکر استخدام مدیر فروش افتادید حتما همه این نکات را به خاطر داشته باشید.

 

منبع: NEW SALES. SIMPLIFIED

برچسب ها :